“We don’t—or shouldn’t—spend tens of millions of dollars to build or renovate buildings because we want to save energy costs or reduce space. Those should be secondary to the real benefit of the building— helping the organization meet its fundamental business objectives”.
Frank Becker, Workplace Strategy Summit, Reading UK, 2014
Heeft een investering in huisvesting een rendement in stenen of in de business? Voor Becker, inmiddels met emiritaat, is het antwoord helder. Je haalt het meeste uit huisvesting als je deze inzet om de echte organisatiedoelen te bereiken. En dat is niet kostenbesparing, maar het beter laten renderen van 'its most fundamental business resource: people’.
Daarbij draait het om twee zaken: je moet ervoor zorgen dat het huisvestingsconcept toegevoegde waarde heeft voor de organisatie en de mensen die er werken, en je moet er bij het invoeren voor zorgen dat de mensen enthousiast worden voor het nieuwe concept.
In deze CfPB nieuwsbrief besteden we aandacht aan de proceskant van invoering van andere werkwijzen. Of je het nu HNW (beetje sleets) noemt, slim werken, anders werken, ons werken, wijs werken of geen naam geeft, het gaat erom de echte behoeften van de organisatie en zijn mensen in het oog te houden!
Wim Pullen |